El nostre alumnat de 3er d’ESO ha gaudit d’un matí d’aprenentatge sobre intel·ligència artificial en un magnífic entorn com és el nou centre cultural CaixaFòrum de València, a la Ciutat de les Arts i les Ciències.
Són les ferramentes d’intel·ligència artificial eines compatibles amb els models educatius actuals? Han arribat per a transformar-lo per complet? Com ens pot ajudar aquesta tecnologia en constant creixement a millorar els processos d’ensenyament? Són algunes de les preguntes a les quals han tractat de donar resposta en #LaNUBE{IA}, en un espai d’encontre, experimentació i debat sobre l’ús de la IA.
Aquesta experiència ha guiat els nostres alumnes per un recorregut interactiu i un taller amb diferents ferramentes per tal d’obrir els ulls sobre les possibilitats i potencials de l’aprenentatge automàtic o “machine learning” i dels populars algoritmes.
Són moltes les reflexions que acompanyen hui els nostres estudiants. Com serà el futur que ara imaginen i que demà construiran? Processament massiu de dades, realització de tasques perilloses o sense valor, detecció precoç de malalties, assistència virtual automatitzada, sistemes de predicció de sismes, etc. Tal vegada el pròxim repte al voltant de la IA serà abordat pels nostres xiquets i xiquetes… Quin futur seran capaços de dissenyar?