Els alumnes de Dibuix Artístic visiten l’IVAM

 

 

Els alumnes de Dibuix Artístic visiten l’IVAM

Els 30 anys de la inauguració de l’Institut Valencià d’Art Modern ha servit de marc per a l’exposició “1989. La fi del s. XX” i els alumnes de l’assignatura de Dibuix Artístic no han volgut faltar a la cita.

En la primera part de la visita, han realitzat un taller relacionat amb la percepció que tenim del temps i del nostre entorn a partir dels sentits de l’oïda i la vista.

En la segona part, han fet una visita guiada per l’exposició on els alumnes han comprés algunes de les claus per entendre l’art contemporani establint un diàleg amb les obres més representatives.

La curiositat i la reflexió s’han trobat en aquest espai obrint les seues ments i deixant-los amb les ganes de veure més art.

Proves de coneixements de valencià

Proves de coneixements de valencià

Pots vuele tota la informació de matrícula en este document:

jqcv 2019 matrícula

Calendari de les proves

CO: Àrea de comprensió oral
CE: Àrea de comprensió escrita
EE: Àrea d’expressió escrita
EL: Àrea d’estructures lingüístiques
EIO: Àrea d’expressió i interacció orals

– Les proves dels certificats de nivell A2, B1, B2 i dels certificats de capacitació tècnica es realitzaran cada una en una única jornada.

– Les proves dels certificats de nivell C1 i C2 es realitzaran en dues jornades diferents. En la primera jornada s’avaluaran les àrees de omprensió escrita, d’estructures lingüístiques i d’expressió i interacció orals. En la segona jornada s’avaluarà l’àrea d’expressió i interacció escrites.

– Els aspirants podran consultar l’hora de convocatòria per a realitzar l’àrea d’expressió i interacció orals en el web de la Junta Qualificadora.

Horari de les proves:

Les proves de certificat de nivell A2, B1, B2, C1 i C2 començaran a les 9.00 h.

Les proves dels certificats de capacitació tècnica començaran a les 9.30 h:
– Certificat de llenguatge als mitjans de comunicació.
– Certificat de llenguatge administratiu.
– Certificat de correcció de textos.

Localitats de realització de les proves:

Certificat de nivell A2, B1, B2, C1 i C2 de coneixements de valencià:

  • Alacant, Alcoi, Alzira, Benidorm, Buñol, Borriana, Castelló de la Plana, Dénia, Elda, Elx, Gandia, Llíria, Ontinyent, Orihuela, Paterna, Sagunt, Segorbe, Sueca, Torrent, València, la Vall d’Uixó, Villena, Vinaròs i Xàtiva.

Certificats de capacitació tècnica (llenguatge als mitjans de comunicació, llenguatge administratiu i correcció de textos):       València

Participamos en una nueva fase del Proyecto Noted-PAWLS

 

 

Participamos en una nueva fase del Proyecto Noted-PAWLS

Durante esta semana el Director de Secundaria y Bachillerato, José Vicente Ferrer, ha estado en Leicester (Reino Unido), junto con profesoras de los colegios Sagrado Corazón de Godella y La Salle de Paterna y profesores de la Universidad Católica de Valencia (Grupo de investigación Igala), participando en una nueva fase del Proyecto Noted-PAWLS.

Este proyecto está impulsado por la Universidad de Stavanger (Noruega) y participa también la Universidad de Leicester (Reino Unido). Cuenta también con colegios asociados a estas dos universidades, uno de ellos, el colegio Riska, con el cual estamos desarrollando un proyecto de intercambios con alumnos de 4º de ESO.

Hemos revisado la fase anterior, en la que la que estudiantes de Magisterio de Stavanger hicieron prácticas en nuestro centro, y hemos programado la propuesta para el siguiente curso.

La siguiente fase será en el mes de octubre próximo que volveremos a tener alumnado de Magisterio de la Universidad de Stavanger realizando prácticas durante un mes en nuestro colegio.

Es un orgullo para todos participar en este proyecto internacional.

Admisión curso 2019-20

1. SOLICITUD DE LUGAR ESCOLAR

1.1. ¿Cómo hacer la solicitud?

Informació ací

Se rellenará una única solicitud mediante el modelo oficial.

Es importante presentar una única solicitud. Si se presenta más de una, no se tendrá en cuenta ninguna de ellas. En este caso, se procederá a la escolarización de tu hijo o de tu hija en alguno de los centros en los que, una vez finalizado el proceso de admisión, queden plazas vacantes.

1.2. ¿Cómo tramitar la solicitud?

Informació ací

1. Podrá hacerse telemáticamente mediante los asistentes de admisión telemática proporcionados en el siguiente enlace de la Conselleria de Educación, Investigación, Cultura y Deporte:  http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado. Al final del proceso, es necesario imprimir la solicitud tramitada para entregarla.

Los participantes que en las enseñanzas de infantil, primaria, ESO y bachillerato rellenen su solicitud telemáticamente, recibirán en la dirección de correo electrónico que faciliten la información relativa al resultado del proceso de admisión. 

2. Los modelos de solicitud se podrán descargar para rellenar del apartado “alumnado” del siguiente enlace: http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado

3. A partir del próximo día 3 de mayo estarán disponibles los modelos de solicitud en la secretaría del centro.

En cualquiera de las opciones, es necesario entregar la solicitud rellenada en el centro escogido como primera opción. 

1.3. ¿Cómo rellenar la solicitud?

Informació ací

Será necesario aportar todos los datos requeridos y se podrá realizar un listado de hasta 10 centros por orden de prioridad.

1.4. ¿Qué documentación debe acompañar la solicitud?

Informació ací

Junto a la solicitud se deberá aportar toda la documentación que acredite las circunstancias alegadas. Esta documentación se tendrá en cuenta en todas las opciones de los centros escogidos.

Las solicitudes presentadas fuera de plazo no serán tenidas en cuenta para la baremación.  

2. BAREMACIÓN

2.1. ¿Cuáles son los criterios de baremación?

Informació ací

1. Hermanos: 15 puntos

Por cada hermano matriculado en el centro, se cursan enseñanzas sostenidas totalmente por fondos públicos.

Documentación que acompañará la solicitud: 

Si los apellidos no son coincidentes, se acreditará la relación mediante el libro de familia, certificado de registro civil o sentencia por la cual se adjudique la tutela.

2. Padre o madre trabajador/a del centro docente: 5 puntos

Documentación que acompañará la solicitud: 

Esta circunstancia será acreditada por la dirección, en caso de centros públicos, o por el titular si se trata de un centro privado-concertado.

3. Domicilio: Área de influencia, 10 puntos; área limítrofe, 5 puntos

Cuando los progenitores tienen domicilios diferentes, el domicilio a efectos de baremación será el del progenitor que tenga la custodia. Si la custodia es compartida, se considerará como residencia aquella en la cual esté empadronado el alumno o alumna.

El lugar de trabajo del padre, madre o tutor podrá ser considerado, a instancia del solicitante, con los mismos efectos que el domicilio familiar.

Cuando el alumno o alumna resida en un internado, se considerará el domicilio de la residencia como domicilio del alumno o alumna, sin perjuicio de la aplicación de las normas específicas para este supuesto que se dictan en el desplegable del apartado 2 de la disposición adicional sexta del Decreto 40/2016.

Documentación que acompañará la solicitud: 

El domicilio familiar se acreditará mediante la presentación del DNI del padre, madre o tutor/a y de un recibo reciente del agua, luz o teléfono o contrato de alquiler.

Si hay discrepancia entre los domicilios que figuran en ambos documentos, se podrá requerir un certificado de residencia emitido por el ayuntamiento.

En el caso de que se presente un contrato de alquiler, deberá acreditarse que se ha efectuado el correspondiente depósito de fianza (modelo 805 o 806) en la consejería competente en materia de hacienda.

Los trabajadores y trabajadoras por cuenta ajena aportarán certificado emitido por la empresa que acredite suficientemente la relación laboral y domicilio del centro de trabajo.

Los trabajadores y trabajadoras por cuenta propia lo acreditarán aportando la declaración censal de alta, modificación y baja en el censo de empresarios, profesionales y retenedores (modelo 036 o 037).

4. Renta: 2-3 puntos

En caso de que algún miembro de la unidad familiar sea beneficiario de la Renta Valenciana de Inclusión (RVI): 3 puntos.

En caso de que la renta de la unidad familiar sea igual o inferior a 2 veces el IPREM (sin que haya algún miembro beneficiario de la RVI): 2 puntos.

Si la familia quiere que se le tenga en cuenta el criterio de renta en la unidad familiar, deberá rellenar el anexo VI.

Documentación que acompañará la solicitud: 

Anexo VI.

5. Familia numerosa: General, 3 puntos; especial, 5 puntos

Documentación que acompañará la solicitud: 

Título oficial de familia numerosa a la que hace referencia el artículo 4 de la Ley 40/2003, de 18 de noviembre, de protección de las familias numerosas.

6. Discapacidad: de 3 a 7 puntos.

Discapacidad del alumno/a:

    • Del 33 al 64%: 4 puntos
    • Igual o superior al 65%: 7 puntos

Discapacidad de los padres, madres o hermanos del alumno, por cada uno:

    • Del 33 al 64%: 3 puntos
    • Igual o superior al 65%: 5 puntos

Documentación que acompañará la solicitud: 

Certificado correspondiente o tarjeta acreditativa de la condición de persona con discapacidad emitidos por la consejería competente en materia de bienestar social.

Resolución por la cual se reconoce a los padres/madres, tutores/as y hermanos/as, si es el caso, una pensión de incapacidad permanente en el grado de total, absoluta o gran invalidez, y a los pensionistas de clases pasivas que tengan reconocida una pensión de jubilación o de retiro por incapacidad permanente.

7. Familia monoparental: General, 3 puntos; especial: 5 puntos. 

Según el Decreto 179/2013, artículo 21. No es acumulable a la puntuación obtenida por familia numerosa.

Documentación que acompañará la solicitud: 

Título de familia monoparental expedido por la consejería competente en materia de familia (Decreto 179/2013, de 22 de noviembre, del Consell).

8. Observación a la baremación:

La falsedad de los datos aportados dará lugar a la anulación de la solicitud, y se escolarizará al alumno/a en las plazas vacantes una vez finalizado el proceso de admisión.

2.2. ¿Cómo se hará la asignación de plazas escolares?

Informació ací

La plaza escolar asignada dependerá siempre de la puntuación obtenida en la baremación. Así, todas las opciones elegidas serán baremadas en igualdad de condiciones.

Todos los centros deberán realizar una reserva de dos plazas escolares pro grupo para el alumnado con necesidades educativas especiales en el curso en el que se inicia la escolarización. Así también se reservará, como mínimo, otra plaza por grupo para el alumnado con necesidades de compensación educativa en el curso en el que se inicia la escolarización.

3. CALENDARIO DE ACTUACIONES

3.1. Calendario de actuaciones

Informació ací

Es importante que el padre, la madre, el tutor o la tutora legal conozcan el calendario de actuaciones siguiente:

Los impresos de solicitud estarán disponibles en la secretaría del centro próximamente. Recomendamos rellenar los impresos utilizando el asistente telemático de Conselleria.

4. MARCO LEGAL

4.1. Marco Legal

Informació ací

Celebrem II Jornades d’Orientació Professional

 

 

Celebrem II Jornades d’Orientació Professional

Durant el matí de hui, els alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat han assistit a les II Jornades d’Orientació Professional que s’han organitzat en el nostre centre. Un total de 21 professionals de diferents sectors han comptat la seua experiència universitària i laboral amb la finalitat de donar a conéixer als alumnes com funciona la universitat i concretament cada carrera. Ha sigut una experiència súper profitosa per a tots ells perquè han pogut aclarir dubtes sobre el seu futur acadèmic. Des d’ací volem donar les gràcies a tots els professionals que per segon any han fet possible aquesta jornada.
Carreras i institucions participants: Medicina (Jorge Panach), Psicologia (Ana Clemente), Informàtica (José Lluch Palop), Enginyeria (Carlos Sánchez), Dret (Nuria Cuenca), Filologia Anglesa (Hugo Ayala), Emprenedoria (Vicent Santfeliu), Biotecnologia (Clara Fombuena) , Matemàtiques (Raquel Juliá), Infermeria (Jorge Luzzy), Filologia i Interpretació (Raquel Santonja), Arquitectura (Rebeca Otero), Salut Bucodental (Apolonia Galán), Magisteri (Fran Ros), Activitats Esportives (Javier Cortijo), Forces Armades, titulacions UV (Haydee Calderón), EE. PP. Xavier.

Admissió curs 2019-20

1. SOL·LICITUD DE LLOC ESCOLAR

1.1. Com fer la sol·licitud?

Informació ací

S’emplenarà una única sol·licitud mitjançant el model oficial.

És important presentar una única sol·licitud. Si se’n presenta més d’una, no se’n tindrà en compte cap d’aquestes. En aquest cas, es procedirà a l’escolarització del teu fill o de la teua filla en algun dels centres en què, una vegada finalitzat el procés d’admissió, queden llocs vacants.

1.2. Com tramitar la sol·licitud?

Informació ací

1. Es podrà fer telemàticament mitjançant els assistents d’admissió telemàtica proporcionats al següent enllaç de la web de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado
Al final del procés, cal imprimir la sol·licitud tramitada per lliurar-la.

Els participants que en els ensenyaments d’infantil, primaria, ESO i batxillerat emplenen la seua sol·licitud telemàticament, rebran en l’adreça de correu electrònic que faciliten la informació relativa al resultat del procés d’admissió.

2. Els models de sol·licitud es podran descarregar per a emplenar  de l’apartat «alumnat» del següent enllaç: http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado

3. El pròxim dia 3 de maig estaran disponibles el models de sol·licitud en la secretaria del centre.

En qualsevol de les opcions, cal entregar la sol·licitud emplenada al centre escollit com a primera opció. 

1.3. Com emplenar la sol·licitud?

Informació ací

Caldrà aportar totes les dades requerides i es podrà realitzar un llistat fins a 10 centres per ordre de prioritat.

1.4. Quina baremació ha d’acompanyar la sol·licitud?

Informació ací

Junt a la sol·licitud caldrà aportar tota la documentació que acredite les circumstàncies al·legades. Aquesta documentació es tindrà en compte en totes les opcions dels centres escollits.

Les sol·licituds presentades fora de termini no seran tingudes en compte per a la baremació.

2. BAREMACIÓ

2.1. Quins són els criteris de baremació?

Informació ací

1. Germans: 15 punts

Per cada germà matriculat al centre, es cursen ensenyaments sostinguts totalment amb fons públics.

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Si els cognoms no són coincidents, s’acreditarà la relació per mitjà del llibre de família, certificat del registre civil o sentència per la qual s’adjudique la tutela.

2. Pare o mare treballador/a del centre docent: 5 punts

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Aquesta circumstància serà acreditada per la direcció, en cas de centres públics, o pel titular si es tracta d’un centre privat-concertat.

3. Domicili: Àrea d’influència, 10 punts; àrea limítrof, 5 punts

Quan els progenitors tenen domicilis diferents, el domicili a efectes de baremació serà el del progenitor que tinga la custòdia. Si la custòdia és compartida, es considerarà com a residència on estiga empadronat l’alumne o l’alumna.

El lloc de treball del pare, de la mare o del tutor podrà ser considerat, a instància del sol·licitant, amb els mateixos efectes que el domicili familiar.

Quan l’alumne o alumna residisca en un internat, es considerarà el domicili de la residència com a domicili de l’alumne o alumna i això sense perjuí de l’aplicació de les normes específiques per a aquest supòsit que es dicten en desplegament de l’apartat 2 de la disposició addicional sisena del Decret 40/2016.

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

El domicili familiar s’acreditarà per mitjà de la presentació del DNI del pare, mare o tutor/a i d’un rebut recent d’aigua, llum o telèfon o contracte de lloguer.

Si hi ha discrepància entre els domicilis que figuren en ambdós documents, es podrà requerir un certificat de residència lliurat per l’ajuntament.

En cas que es presente un contracte de lloguer, haurà d’acreditar-se que s’ha efectuat el corresponent depòsit de fiança (model 805 o 806) en la conselleria competent en matèria d’hisenda.

Els treballadors i treballadores per compte d’altri aportaran certificat emés per l’empresa en què acredite suficientment la relació laboral i domicili del centre de treball.

Els treballadors i treballadores per compte propi l’acreditaran aportant la declaració censal d’alta, modificació i baixa en el cens d’empresaris, professionals i retenidors (model 036 o 037).

4. Renda: 2-3 punts

En cas que algun membre de la unitat familiar siga beneficiari de la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI): 3 punts.

En cas que la renda de la unitat familiar siga igual o inferior a 2 vegades l’IPREM (sense que hi haja lagun membre beneficiari de la RVI): 2 punts.

Si la família vol que se li tinga en compte el criteri de renda de la unitat familiar, haurà d’emplenar l’annex VI.

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Annex VI.

5. Família nombrosa: General, 3 punts; especial, 5 punts

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Títol oficial de família nombrosa a què fa referència l’article 4 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció de les famílies nombroses.

6. Discapacitat: de 3 a 7 punts

Discapacitat de l’alumne/a:

    • Del 33 al 64%: 4 punts
    • Igual o superior al 65%: 7 punts

Discapacitat dels pares, mares o germans/es de l’alumne, per cadascun:

    • Del 33 al 64%: 3 punts
    • Igual o superior al 65%: 5 punts

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Certificat corresponent o targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat emesos per la conselleria competent en matèria de benestar social.

Resolució per la qual es reconeix els pares o mares, tutors o tutores i germans o germanes, si és el cas, una pensió d’incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent.

7. Família monoparental: General, 3 punts; especial: 5 punts.

Segons el Decret 179/2013, article 21. No és acumulable a la puntuació obtinguda per família nombrosa.

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Títol de família monoparental expedit per la conselleria competent en matèria de família (Decret 179/2013, de 22 de novembre, del Consell).

8. Observació a la baremació:

La falsedat en les dades aportades, donarà lloc a l’anul·lació de la sol·licitud, i s’escolaritzarà l’alumne/a en els llocs vacants una vegada finalitzat el procés d’admissió.

2.2. Com es farà l’assignació de llocs escolars?

Informació ací

La plaça escolar assignada dependrà sempre de la puntuació obtinguda en la baremació. Així, totes les opcions triades seran baremades en igualtat de condicions.

Tots els centres hauran de realitzar una reserva de dos llocs escolars per grup per a l’alumnat amb necessitats educatives especials en el curs on s’inicia l’escolarització. Així també reservaran, com a mínim, un altre lloc per grup per a l’alumnat amb necessitats de compensació educativa en el curs on s’inicia l’escolarització.

3. CALENDARI D’ACTUACIONS

3.1. Calendari d’actuacions

Informació ací

És important que el pare, la mare, el tutor o la tutora legal coneguen el calendari d’actuacions següent:

Els impresos de sol·licitud estaran disponibles en la Secretaria del centre pròximament. Recomanem omplir els impresos utilitzant l’assistent telemàtic de Conselleria.

4. MARC LEGAL

4.1. Marc Legal

Informació ací

Color, creativitat, esports, jocs i tradició protagonitzen la jornada fallera del col·le

 

 

Color, creativitat, esports, jocs i tradició protagonitzen la jornada fallera del col·le

Hui celebrem un dels dies més esperats de l’any, la jornada fallera. Es tracta d’una de les tradicions més consolidades del nostre centre i com no podia ser d’una altra manera els nostres alumnes han fet una falla espectacular que ha presidit el pati i que més tard vam cremar tal com mana la tradició.

Enguany la temàtica és “Si reciclem cuidem el medi ambient”. Tot gira entorn d’aquesta problemàtica que tant ens preocupa hui dia, per això, si veniu a veure-la podreu veure una gran quantitat de ninots fets a mà pels nostres alumnes on han demostrat ser uns artistes amb moltíssima creativitat. En definitiva, un monument que gens ha d’envejar amb les falles de secció especial.

La jornada ha començat a les 9.30 hores amb un dels actes més emotius, l’ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats per part dels xiquets i xiquetes d’Infantil i Primària i que ha estat amenitzada per música valenciana de tabal i dolçaina.

Mentre, els alumnes de Secundària han gaudit de les multiproves que s’han organitzat en el Palau d’Esports. Balontiro, el mocador, la corda, handbol, voleibol, frisbee, o futbol han estat algunes de les activitats programades per a gaudir amb esportivitat fins a les 11.00 hores.

A les 10.00 hores els xicotets del centre han esmorzat amb la clàssica xocolata amb bunyols, esmorzar faller que han degustat també els de Secundària a partir de les 11.00 h., després de visitar la falla.

També ha hagut temps per als jocs i els tallers dirigits als xiquets de Primària, que han tingut lloc d’11.00 a 12.00 hores en el pati, amb la col.laboración dels pares i mares i al ritme de la música de la xaranga.

Finalment, a les 12.30 hores, tots reunits al voltant del monument, hem aprofitat per a fer el lliurament de premis de l’AMPA a aquells alumnes premiats en el concurs literari i de dibuix “Peixets”, així com als artistes dels millors ninots.

Seguidament la botellà i la traca han posat el toc sonor previ a la clausura, moment en el que ha tingut lloc la cremà al ritme de l’himne de la Comunitat Valenciana. Per a tots els valencians és l’acte més destacat i especial de les festes, ja que, com tots sabem, el foc purifica i dóna pas a tot un any per davant replet de treball perquè al següent es puga tornar a repetir aquesta tradició tan nostra. Us desitgem que tingueu unes bones Falles 2019!

Ja coneixem als guanyadors del concurs de poesia Peixets

 

Ja coneixem als guanyadors del concurs de poesia ‘Peixets’

Un any més, des del departament de Valencià de Secundària i Batxillerat hem impulsat el Premi de Poesia Peixets. Anem ja per l’onzena edició i resulta curiós i motivador que hi ha alumnes que començaren a particiar en 1r ESO i ara, en batxillerat, continuen practicant la poesia i, qui sap, algun dia siguen literats de renom…   De moment ens aconformem a acostar este gènere literari a les aules i col.laborar en l’ambient faller del nostre col.legi perquè el lema del concurs sempre correspon al lema de la falla de cada any: enguany és “Si reciclem, cuidem el medi ambient” .

Hem d’agrair també el suport que ens dóna l’AMPA any rere any al subvencionar els premis, que enguany han sigut:

1a categoria – 1r premi

JORGE OCHANDO DÍEZ 1r ESO B

 

1a categoria – 2n premi

PAULA GUILLEM MARTÍNEZ, JOSE LUÍS SÁEZ ANASTASIO,

DANIELA MÁRQUEZ ROCHA, ARIADNA TEJEDOR SOTOS,

DAVID PÉREZ NAVARRETE (2n ESO A)

 

1a categoria – Menció d’honor

JORGE OLMOS CALATAYUD, ADRIÁN AMAT PERIS,

PALOMA CASARES BLANCO, ANDREA SANCHIS VALERO (2n ESO B)

 

2a categoria – 1r premi

JORGE OSSORIO ALFONSO 2n Batxillerat C

 

2a categoria – 2n premi

EVA LIMORTI GARRIDO 1r Batxillerat A

 

2a categoria – Menció d’honor

ESTELA ONTORIA SORIANO 3r ESO A

 

Podeu llegir les poesies premiades ací: PREMIS PEIXETS 2019 GUANYADORS XI

8th of March: International Women’s Day.

 

8 DE MARZO: DÍA INTERNACIONAL DE LA MUJER.

La semana pasada con motivo del Día Internacional de la Mujer (IWD) el alumnado de 1º de Bachilerato trabajó el tema de “La igualdad de género” en clase de inglés.

En primer lugar el alumnado define el término feminismo y la mayor parte lo describe como una teoría que considera a hombres y mujeres iguales política, económica, social y culturalmente; mujeres y hombres ostentando los mismos derechos y disfrutando de las mismas oportunidades.

A continuación, se divide al alumnado en dos grupos y se les pide que escriban las ventajas de las que disfruta el sexo opuesto así como de los desafíos a los que se enfrenta. Con esta actividad se pretende desarrollar el pensamiento crítico, la empatía, la sensibilidad y el ponerse en la piel del otro para así poder entenderlo mejor.

Finalmente, se invita al alumnado a que proponga ideas para reducir la distancia entre los puntos de vista femeninos y los puntos de vista masculinos, en otras palabras, a promover la igualdad de género. Algunas de las ideas que surgen el aula son las que se detallan a continuación:

> El uso de lenguaje inclusivo.

> Se deberían promover campañas de concienciación para tratar este tema especialmente entre la gente más joven.

> Se debería trabajar para erradicar este problema a través de la educación y el desarrollo del pensamiento crítico.

> Se deberían celebrar los logros y éxitos de las mujeres.

> Se deberían visibilizar a mujeres que han contribuido a mejorar el mundo.

El alumnado disfrutó de la actividad.

8th of March: International Women’s Day.

Last week the 1st of Bachillerato students reflected on the subject “Gender equality”.

To begin with the lesson, the students were asked to define the term Feminism. Most of them defined the concept as: “a theory, one in which men and women believe in economic, political, social and cultural equality for all, women and men having the same rights and enjoying the same opportunities

To continue with, students were divided into small gender-based groups (groups of boys and groups of girls) and each group was asked to consider the benefits of being the opposite gender to what they are and write them down followed by the challenges of being the opposite gender and writing those down too. This activity aimed to promote critical thinking, empathy and the ability to put yourself in someone else’s shoes so that you are able to understand other people better and their points of view.

To conclude the activity, the students were invited to think about ideas to achieve gender parity and to reduce the gender gap. Some of the ideas the students came up with are as follows:

> We should all use inclusive language.

> We should make successful women visible.

> We should work to abolish this issue through the use of education and enhance critical thinking.

> We should promote campaigns that raise awareness of gender equality, especially to provide insight on this issue to younger populations.

> We should celebrate women’s achievements.

> We should eliminate stereotypes that do not consider men and women equal from TV and social networks.

The students enjoyed the activity.

NOVA EXPOSICIÓ: ART AMB NOM DE DONA

 

 

NOVA EXPOSICIÓ: ART AMB NOM DE DONA

La nova exposició dels alumnes de 4t de l’assignatura de Plàstica ens presenta la mirada dels alumnes a partir de l’anàlisi dels quadres de les dones artistes més destacades en el món de l’art. Hi són unes quantes: menys de les que ens haguera agradat i més de les que, desafortunadament, qualsevol persona coneix.

Us convidem a que visiteu la sala d’exposicions de l’edifici de secundària i gaudiu d’una manera diferent d’expressar a través del color. Els alumnes de 4t ens mostren la seua manera personal d’interpretar-lo a través dels seus quadres. Hi trobareu obres de Lee Krasner, Frida Kahlo, Maruja Mallo, Tamara de Lempicka, Leonora Carrington…

Les obres estaran exposades del 4 al 27 de març.