LA MÚSICA TRANSMET VALORS

Els alumnes de 4t, com ja és tradicional al nostre col·legi, han visitat el Palau de la Música de València per a formar part del 5é encontre musical diocesà. Visitar l’edifici musical per excel·lència del cap i casal sempre dona molta emoció i per a xiquets que poden i s’estan iniciant en la música és impressionant, i més si cap si el veuen ple de xiquets com ells, de la mateixa edat i amb inquietuds paregudes, per tot açò ja val la pena formar part d’aquesta activitat. A tot açò, si li sumem la il·lusió de l’organització en programar aquest acte, que tot i ser de llarga durada (2h i mitja), els xiquets en tot moment estan atents, ja és apoteòsic.

Enguany les activitats eren de contes musicals, basant-se en contes tradicionals i donant-li la versió de l’organització. També han actuat diversos col·legis, amb contes com el flautista d’Hammelín on els alumnes eren els vertaders protagonistes i totes les seues actuacions amb les diverses llengües de moda: anglés, castellà i valencià (perquè vivim al territori valencià).

A continuació venia l’obra de llarga durada, el conte de “Pedro y el lobo” (Serguéi Prokófiev). Aquest conte per a xiquets es basa en la didàctica dels instruments de l’orquestra per als més menuts. Fa 80 anys, en la Unió Soviètica, (actualment Rússia), ja es preocupaven per cultivar el gust musical en els xiquets. Aquesta obra té una finalitat que els xiquets mijançant els personatges del conte coneguen els instruments de l’orquestra i al mateix temps identifiquen el timbre de cada instrument amb el caràcter del personatge (agressiu, bo, innocent, etc.). Als nostres alumnes, tot hi ha que dir-ho, els personatges/instrument que més els ha agradat eren els caçadors/timbals ja que els tocava un company nostre i mestre de música a la nostra escola Fernando Golfe.

Després de tota aquesta gran interpretació de “Pedro y el Lobo” per la banda diocesana tocava clausurar l’acte amb l’himne d’enguany “Con nosotros” i que també ens toca de prop (està composat pel grup d’Alboraia “Alborada”).

Finalment després de passejar amb els alumnes per tots els corredors del Palau ens tocava dinar i gaudir del bon temps que feia hui a València. Crec que tots hem acabat cansats però amb la mateixa conclusió: un dia per a repetir.

Julio Pastor Martí (Mestre de música de 4t de Primària)

Posted in Sin categoría.