Tres alumnes d’ESO de D. José Lluch han sigut guardonats pel Consell Valencià de Cultura
En el Concurs literari i d’il·lustració sobre l’ús racional de l’aigua, organitzat pel Consell Valencià de Cultura, han resultat premiats, en la modalitat literària els següents alumnes:
- Armando Fernández Escalera per L’ús racional de l’aigua. (2n ESO)
- Gemma Masip Perea, per Les coses poden canviar. (2n ESO)
- Mireia Vicent Tortajada, per Aprofite’m-la. (3r ESO)
A més, el nostre centre també ha estat premiat per ser el col·legi amb més alumnes guardonats en la modalitat literària.
Cal destacar que és el tercer any consecutiu en què algun alumne del centre obté guardó en la modalitat literària: en 2012 fou guardonada Noelia Mañez Alcaide i l’any passat, Mireia Vicent Tortajada.
La recollida dels premis tingué lloc el passat 16 de maig a la Seu del Consell Valencià de Cultura a València; l’acte, presidit per l’il·lustre científic Santiago Grisolia, resultà senzill però emotiu, ja que els joves i el nostre director d. José Vicente Ferrer recolliren de mans de Grisolia els premis i estigueren acompanyats per altres premiats procedents de tota la Comunitat Valenciana, així com de familiars i professors.
Vos adjuntem a continuació dos entrevistes realitzades per alumnes del Taller de periodisme de 3r ESO que coordina el professor Vicent Sanhermelando.
Entrevista a Gemma Masip Perea i Armando Fernández Escalera, Alumnes de 2n d’ESO premiats al Certamen Literari del Consell Valencià de Cultura
El passat divendres dia 16 de maig van ser lliurats els premis a València, i de les mencions d’honor van ser per a una alumna de tercer d’ESO i dos de segon del nostre col·legi..
Els nostres alumnes Gemma y Armando ens van concedir una entrevista en la qual ens van contar com havien viscut aquell inesperat premi, gràcies a les seues obres presentades al concurs, un conte i un text explicatiu respe
ctivament, que han sigut considerades entre les millors.
Ells han sigut molt amables amb nosaltres durant l’entrevista. Açí teniu el resultat.
En què consistia el vostre treball? “El meu treball era un conte breu que narrava la història de dues amigues que havien perdut la seua relació i aconseguien solucionar la seua amistat, però pel camí s’adonen com la gent malgasta l’aigua de la terra”, Això ens va afirmar Gemma, una premiada de 2n d’ESO
Armando quants dies tardares en acabar el teu treball? “Vaig tardar aproximadament uns 3 dies, però vaig estar més temps abans elaborant-lo, em va costar prou dies ja que vaig treballar molt”
Quin és el títol dels vostres treballs? Gemma ens va dir que el seu conte s’anomenava “Les coses poden canviar” i el text explicatiu d’Armando s’anomenava “L’us racional de l’aigua”
Com va ser la felicitació dels vostres familiars el dia que guanyareu el pr
emi? “Ens van felicitar tots els familiars i ens van donar l’enhorabona, i bromejaven amb que hi havia un escriptor a la família”
Ja ens han dit que acudíreu a l’entrega de premis a València. Com va anar i quin va ser el premi? ”L’entrega de premis va estar molt entretinguda, ens anaven cridant i anàvem eixint, ens van donar com a premi de la menció d’honor un diploma conmemoratiu, una medalla, 2 llibres i un carpesà”
Així vam finalitzar l’entrevista amb els alumnes de segon d’ESO, volem agrair a Gemma i a Armando la seua col·laboració i convidar-vos a tots a participar al concurs de l’any que ve.
Mireia Vicent: “Es bo que la gent puga veure allò que escric i poder compartir-ho”.
Guanya per segon any consecutiu un premi al Certamen de Literari del Consell Valencià de Cultura.
Mireia Vicent, alumna de 3r ESO C del nostre centre, va rebre un accèssit de poesia ahir, divendres, però dos dies abans, el dimecres, nosaltres poguérem entrevistar la guanyadora del certamen. Aquesta va ser l’entrevista.
T.P.:Bon dia Mireia, primer de tot, et vull donar una altra vegada l’enhorabona pel premi que has rebut i és un plaer poder entrevistar-te, però com et sents després de guanyar aquest premi?.
M.V.: Hola, la veritat és que estic molt contenta d’haver tornat a guanyar, ja que és la segona vegada que he guanyat i que es reconeix el meu treball; la veritat és que no està gens malament.
T.P.: I bé, com va ser el moment en què t’informaren que tornaves a guanyar altra vegada? Com et vares sentir? I com va ser el primer? Quin va ser el més interessant?.
M.V.: Doncs la segona vegada va ser la setmana passada quan vaig baixar a lliurar un treball de classe quan el cap d’estudis m’informa de la notícia. En aquell moment jo em vaig sentir molt afortunada d’haver-lo guanyat i el primer va ser més interessant per a mi i el més emotiu, ja que em vaig assabentar en una excursió amb les meues amigues, va ser meravellós!
T.P.: I la teua família, com va rebre la notícia?
M.V.: Tots em varen felicitar i s’alegraren molt. Al ser el segon any consecutiu l’alegria va ser molt més gran.
T.P.: I quin dels teus germans et va felicitar més?.
M.V.: Bé, la cosa típica dels germans, et diuen “enhorabona, molt bé” o coses similars, però bé no estic despagada sinó molt contenta.
T.P.: I has rebut ajuda en aquesta aventura? A qui li ho dediques en especial?
M.V.: Doncs si, però la veritat és que no li han reconegut molt el seu esforç, però la meua companya María Martínez ha tingut un paper molt important en el poema que està premiat. Així que ningú l’oblide, cal tindre-la en compte.
T.P.: I l’última pregunta, seguiràs escrivint més poemes per al futur, que és molt pròxim?.
M.V.: Sí, crec que sí, m’agrada molt i és molt bo que la gent li agrade veure el que escric i poder compartir els sentiments, les sensacions i les experiències mitjançant l’escriptura.
T.P.: Doncs Mireia, moltes gràcies per haver-nos concedit aquesta entrevista i felicitats.
M.V.: Moltes Gràcies a vosaltres per l’interès en fer-me aquesta entrevista i per la vostra col·laboració. Moltes Gràcies!.
Exposició col·lectiva de 4t d’ESO
Per primera vegada tenim l’oportunitat de gaudir d’alguns del treballs dels alumnes de 4t d’ESO. Més d’un se sorprendrà quan travesse la porta de la Sala d’Exposicions situada en el hall de l’edifici d’ESO, i és que trobarà un món oblidat i la majoria de vegades lamentablement ignorat. Tots tenim un gran potencial per a expressar-nos i cadascú ho fa la seua manera: uns escriuen, altres cuinen, hi ha qui canta o balla, també estan els que es pugen a les taules d’un escenari… I estan els nostres artistes plàstics: els alumnes d’ESO que s’expressen a través de la imatge. L’exposició és un recull d’obres fetes al llarg de les dos primeres avaluacions. La sensibilitat i el gust per fer bé el treball són palpables.
Si s’apropeu a l’exposició (QUE NO VOS PODEU PERDRE), trobareu una selecció de treballs amb tècniques diferents: tinta xinesa, retoladors, aquarel·la, nogalina… Estarà oberta fins al final de curs així que no ho dubteu, entreu.
Últimas excursiones de 4º de infantil
¡Hola de nuevo, papis!
Os vamos a presentar nuestras últimas excursiones, en las que hemos aprendido muchísimo sobre los animales marinos y los diferentes tipos de paisajes…La primera salida fue al oceanográfico, coincidiendo con la unidad de “Quins secrets te la mar?”. Allí, pudimos observar desde pequeños peces hasta tiburones, belugas, pingüinos, el pez Luna, focas, leones marinos… ¡Nos lo pasamos en grande!
La otra salida fue la visita a la huerta de Alboraya, donde disfrutamos de un agradable paseo por los campos de calabazas, patatas, alcachofas y todo tipo de verduras y hortalizas. ¡Y todo esto en nuestro propio pueblo!
EXCURSIÓN A GILET “PARQUE DE EDUCACIÓN VIAL” 6º
EXCURSIÓN A GILET “PARQUE DE EDUCACIÓN VIAL” 6º
La excursión que hicimos el martes 25 de marzo fue al Parque de Educación Vial de Gilet.
Nos lo pasamos muy bien montando en los Karts y aprendiendo la educación vial, para tener más seguridad cuando vas por la calle o cuando circulas por la ciudad. A parte de pasárnoslo genial, aprendimos cómo circular tanto siendo conductores, peatones o pasajeros.
Lo más divertido fue cuando nos dejaron ir por libre en los Karts. Así podíamos ir a un parque que estaba dentro del recinto, estaba lleno de arena, allí podíamos jugar con ella, fue divertidísimo.
Otra cosa que nos gustó, a parte de la experiencia de conducir, fue que nos llevamos un carné de conducir como futuros buenos conductores, obviamente no es como el de verdad.
¡Nos lo pasamos genial!
Padrí-fillol
Durante el tercer trimestre, los alumnos de 6º de primaria y de Infantil vamos a compartir muy buenos momentos.
La actividad se titula “Padrí – Fillol”.
Cada alumn@ de 6º (padrí), apadrina a un alumn@ de Infantil (Fillol) para contarle varios cuentos a lo largo del trimestre.
Con esta actividad pretendemos fomentar el hábito lector en ambos ciclos, además de conseguir ciertos objetivos favorables para ambos:
– Fomentar la lectura.
– Beneficiar la lectura en voz alta.
– Crear hábitos de respeto y confianza.
– Desarrollar la imaginación y la creatividad.
– Etc.
Como podéis ver en las fotos, el primer encuentro ¡fue fabuloso! Y estamos esperando con muchas ganas que llegue el siguiente.
VISITA A L’ALBUFERA, EL PALMAR I LA DEVESA DEL SALER
El miércoles 16 de abril los alumnos de 6º del Primaria nos fuimos de excursión a La Albufera y la Devesa de El Saler.
A las 9 de la mañana (nadie se retrasó, ¡qué raro!) ya estábamos todos en el colegio dispuestos pasar un buen día de excursión.
Lo primero que hicimos al llegar, después de almorzar, fue visitar el Centro de Interpretación Racó de l’Olla, que está al principio de la carretera que lleva a El Palmar.
Una chica nos explicó cómo se formó La Albufera y su historia. También nos explicó que es una zona con muchas aves; unas viven todo el año, otras están de paso en sus viajes hacia África en invierno y de vuelta al centro de Europa en verano. Para algunas de éstas es el lugar donde hacen sus nidos.
Después nos acompañó al observatorio de aves. Fue muy bonito porque habían muchos pájaros y de distintas clases. Ella nos los iba identificando y contándonos curiosidades sobre su forma de vida, su comportamiento…
Luego nos fuimos al pueblo de El Palmar donde vimos los campos de arroz, algunas barracas y la Lonja de pescado, que tenía varias piletas con muchas anguilas vivas.
Después nos fuimos al embarcadero. Mientras que esperábamos que llegara la barca, vimos una barraca, que no era original pero representaba cómo eran. Sólo tenían una habitación donde estaba la cocina, el comedor y el dormitorio. También vimos una granja donde había cerdos, cabras, pavos, gallinas, caballos….
Y por fin llegó la barca y….. pudimos navegar por La Albufera. La barquera nos explicó que el lago no tiene mucha profundidad, en algunas zonas alrededor de 40 cm., y nos fue señalando
algunas de las aves que hay. Me llamaron mucho la atención las garzas reales que estaban plantadas y quietas sobre alguna piedra o palo.
Después del maravilloso paseo en barca, nos fuimos a la Devesa de El Saler. Hicimos un recorrido hasta la playa y comimos en el lago artificial. Durante el recorrido distinguimos cuatro ecosistemas diferentes: las dunas fijas, las malladas, las dunas móviles y la playa.
Lo pasamos muy bien y, por si no nos acordamos de algo, tenemos el cuaderno de campo que los profes nos habían preparado para consultarlo.
TEXTO: ANA FERNÁNDEZ FOTOS: RUBÉN VÁZQUEZ
Un año más… ¡LA FALLA DEL COLE!
Como todos los años, hemos preparado en el cole la fiesta de las fallas.
La primera actividad de preparación fue la elección del tema de la falla por parte del grupo de trabajo. Para este año se ha elegido el tema de “Mafalda en el cole”, puesto que se cumple el 50 aniversario de Mafalda.
Después se puso en marcha el concurso de carteles falleros que organiza el AMPA, mientras los alumnos de ESO, preparaban el motivo central del monumento.
Los alumnos de Infantil, pintaron dibujos de Mafalda para decorar la plataforma y los de Primaria prepararon diferentes trabajos con ayuda de las familias. Con todo esto, hemos ido formando la Falla de este año.
Y LLEGÓ EL DÍA DE LA FALLA…
A primera hora de la mañana, los profesores empiezan con el montaje de la Falla, así a las 9, cuando llegan los alumnos y sus familias, ya está todo preparado.
Mientras tanto, en la cocina del colegio, huele a chocolate caliente y buñuelos que están preparando nuestras colaboradoras de siempre.
La primera actividad de la mañana es la Ofrenda de flores a nuestra Virgen.
Después almorzamos para coger fuerzas y disfrutar de los juegos con la colaboración de mamás y papás voluntarios.
Y así, sin darnos cuenta, llegamos a la hora de la “globotà” y la “cremà” de la falla.
Últimes Notícies
- Gabi Peris i Mª José Guinart, dos vides entregades a la docència 19 desembre, 2024
- Revelem els guanyadors del XVII Concurs de Postals Nadalenques 18 desembre, 2024
- Reivindiquem el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat 3 desembre, 2024
- “El barro de la esperanza”. Ens unim en oració per les víctimes de la Dana 28 novembre, 2024
- Es convoca el XVII concurs de postals de Nadal 25 novembre, 2024
- 65 anys fent col·le, 65 anys de Don José Lluch 29 octubre, 2024
- Encetem el curs 2024-2025 amb il·lusió i nous reptes per davant 16 setembre, 2024
- 9 de setembre: inici del curs 24-25 6 setembre, 2024
- Alumnos de Bachillerato participan en la VI Edición de “Conectando Generaciones” 5 juny, 2024
- Un any més, el nostre centre forma part del Projecte de Centre “Portfolio Europeu dels Llengües” 28 maig, 2024