El prestigiós concurs de postals de Nadal del col·le ja té guanyadors

 

El prestigiós concurs de postals de Nadal del col·le ja té guanyadors

El dijous passat es van reunir els membres de l’AMPA per tal de triar les postals de Nadal guanyadores d’enguany. La tria va ser complicada degut a l’alt nivell de les postals. Cal tindre present que es van presentar un total de 34 postals i van haver de passar dos fases de selecció.

La decisió del jurat per als premis en les diferents categories d’ESO va ser:

1r Premi de 1r d’ESO

“El nacimiento” de Nuria Martínez

1r Premi de 2n d’ESO

“Nadal és familiar” de Bruno Vázquez

1r Premi de 3r d’ESO

“La magia de la familia” d’ Elena Peris

1r Premi de 4t d’ESO

“Nada es imposible para Él” de Neus Vicent

El lliurament dels premis serà el pròxim divendres al llarg del festival de Nadales.

Cal agrair la participació de tots els que han participat perquè, un any més, s’han cobert les expectatives.

Bon Nadal!

Celebrem el Nadal

 

Celebrem el Nadal

Estem a tan sols uns dies de l’esperada arribada del Nadal i per aquest motiu, ens hem reunit aquest matí tots els alumnes de Secundària i Batxillerat en la parròquia del nostre poble per a celebrar-ho. Una bonica oració conjunta acompanyada pels cants i les nadales del nostre cor que ha servit per a reflexionar sobre el vertader sentit del Nadal.

FILOSOFIA, PLÀSTICA I LA GESTALT

 

FILOSOFIA, PLÀSTICA I LA GESTALT

Al llarg del mes de novembre, alumnes de 1r de Batxiller han fet un projecte APS (Aprenentatge i Servei) amb l’objectiu de fer conéixer les Lleis de Percepció Visual als alumnes d’Educació Plàstica de 3r d’ESO.
Els alumnes, que havien treballat aquests contiguts en l’assignatura de Filosofia, han preparat un power point sobre l’aparició, a Alemanya, de la corrent de psicologia de la Gestalt, i han il·lustrat amb imatges les diferents lleis que expliquen la nostra percepció i també el fenòmen de les il.lusions i els efectes òptics.
Finalment, els alumnes de 3r han fet una pràctica a través de la identificació d’imatges. Encara els quedarà fer un treball on plasmen en una làmina els coneixements que els seus companys de Batxiller els han transmet. Però això serà en la propera avaluació, haureu d’esperar.

Formación de Educamos para las familias

 

Formación de Educamos para las familias

 

Estimadas familias:

En la anterior circular sobre la plataforma educamos os emplazamos a unos talleres sobre el uso de esta herramienta. Después de un trimestre en el que nos hemos familiarizado con la nueva aplicación, vemos interesante convocaros para resolver dudas y daros más formación sobre la funcionalidades de la plataforma y de la aplicación para “smartphone”. También os formaremos en relación al uso del correo electrónico del centro que se encuentra alojado en Outlook y enlazado a la plataforma.

Para esta formación es necesario que traigáis vuestro teléfono móvil “Smartphone” con tarifa de datos.

Estos talleres van a ser prácticos con una covocatoria en la web. Os tenéis que apuntar pues va a haber un número máximo de participantes que garantizan una atención personalizada. Iremos convocándolos según demanda.

El primer taller será el jueves 13 de diciembre de 15:45 a 17 horas. Para asistir es necesario que os registréis en el formulario que encontraréis en este enlace.

Atentamente,

La dirección del centro.

XI CONCURS DE POSTALS DE NADAL

 

 XI CONCURS DE POSTALS DE NADAL

Eres creatiu? T’agrada dibuixar? Vols que felicitem el Nadal amb la teua creació?

Sí, tu, el que ho estàs llegint, no t’ho penses més i participa en el XI CONCURS DE POSTALS DE NADAL al nostre col·legi.

Un any més, el concurs tradicional de postals de Nadal obri les portes a tots els alumnes de Secundària que desitgen participar-hi. Portem més d’una dècada felicitant a tots els alumnes, a les seues famílies i als professors amb un disseny fet per vosaltres, els alumnes de l’ESO.

Si vols saber com ho pots fer, recorda que a la teua classe estan penjades les bases del concurs.

No deixes passar l’oportunitat!!!

Matemáticas manipulativas en Infantil

Matemáticas manipulativas en Infantil

Al igual que el lenguaje, la ciencia y otros aprendizajes, las matemáticas se adquieren de forma natural porque forman parte de nuestra vida cotidiana. La base para poder apreciarlas es comprenderlas, por eso en nuestro cole hemos apostado por el aprendizaje de las matemáticas de forma manipulativa, una nueva metodología que consiste en acercar estos conocimientos a lo que ellos comprenden de la vida cotidiana, ¡pues las matemáticas están en todas partes! Poco a poco en Educación Infantil estamos creando nuevos materiales y recopilando actividades, juegos, etc. que pretenden facilitar la comprensión de las matemáticas de una forma intuitiva y divertida. Además de todo esto, también hemos cambiado a un nuevo libro, para que tengan materiales individuales y muy interesantes con los que pueden explorar y comenzar a conocer y apreciar el fascinante mundo de las matemáticas.

Dos profesores de la Universidad de Stavanger (Noruega) visitan nuestro centro y supervisan las prácticas de sus estudiantes

 

Dos profesores de la Universidad de Stavanger (Noruega) visitan nuestro centro y supervisan las prácticas de sus estudiantes

En el marco de un proyecto de colaboración con la Universidad de Stavanger (UiS), hemos contado con la visita de dos profesores expertos en didáctica de la Educación Física y el Deporte, Gro Næsheim-Bjørkvik y Atle Mjåtveit. Los docentes han supervisado a los estudiantes procedentes de UiS en sus prácticas siguiendo en método Lesson Study. 
Como parte del recorrido por Valencia, han visitado las instalaciones de nuestro centro y han mantenido reuniones con los docentes en activo y futuros docentes procedentes de UiS en el desarrollo de lesson study. Las profesoras de la Facultad de Magisterio de la Universidad Católica de Valencia, Inmaculada López, Laura Angelini, Neus Álvarez, y Chiara Tasso, miembros del Grupo de investigación IGALA (Interdisciplinary Group on Active Learning and Assessment) han coordinado la visita a las sedes de la UCV y a los colegios colaboradores.

Celebrem el dia del col·le recordant la figura de Don José Lluch:

 

 

Celebrem el dia del col·le recordant la figura de Don José Lluch:

El divendres ha sigut un dia festiu, ja que com cada any reservem una jornada per a la festa del col·legi, moment que aprofitem per a recordar la figura del nostre fundador, Don José Lluch.

Enguany el lema que ens acompanya al llarg del curs és “Vosaltres sou els meus amics”, per açò, el dia l’hem començat amb una activitat per classes en la qual els alumnes havien de deixar reflectit en un paper quin comportaments no m’agrada rebre per part dels meus companys, així com indagar en possibles solucions per a millorar eixa actitud pel que fa al que ho duu a terme, al que ho pateix i al que ho observa. Una bonica forma de treballar el lema amb la finalitat de millorar les nostres relacions.

Seguidament, tots, des dels més xicotets fins als més majors ens hem donat cita en el pati per a participar en l’oració. Un moment de reflexió i recolliment en el qual tant els alumnes com el cor del nostre centre han tingut un gran protagonisme i on el lema del centre “L’important és estimar” ha estat molt present.

Una vegada finalitzat, ha donat començament la part més lúdica i divertida. Un gran joc els esperava. Una vintena d’activitats a realitzar en grups que han servit per a barrejar-se entre diferents cursos i edats i conèixer-se millor, aconseguint així gaudir d’un dia que mereix ser viscut amb ganes i molta alegria.

9 D’OCTUBRE EN LES AULES

9 D’OCTUBRE EN LES AULES

Un any més, els alumnes de 2n d’ESO celebren el 9 d’octubre rememorant els fets de la conquesta de la Ciutat de València de mans del rei Jaume I El Conqueridor.

En un treball interdisciplinar entre les assignatures de Valencià i Educació Plàstica, els alumnes han aprofundir en la història de la nostra terra. Van rememorar la figura de Jaume I qui, des de El Puig, va planificar la manera d’aconseguir la ciutat de València ocupada pels musulmans segles abans. L’estratègia del rei, que era mantindre el setge el temps que fera falta, va fer que l’emir Zayyan cedira davant el rei cristià qui li va oferir protecció fins a les terres de Cullera.

Els alumnes han realitzat, de manera cooperativa, un còmic de les aventures del rei Jaume I utilitzant el valencià en els textos i el llenguatge visual de l’art seqüencial en les vinyetes, per tal de donar forma i coherència a les seues historietes.

Ací teniu una mostra del seu treball.

Recibimos a los alumnos noruegos del proyecto NOTED de la Universidad de Stavanger

 

 

Recibimos a los alumnos noruegos del proyecto NOTED de la Universidad de Stavanger

Esta mañana los equipos directivos de Primaria y Secundaria, acompañados por representantes de la Universidad Católica de Valencia, han dado la bienvenida a los 11 alumnos y alumnas procedentes de la Universidad de Stavanger que a lo largo de un mes desarrollarán las prácticas universitarias de formación e investigación enmarcadas dentro del proyecto NOTED.

Gracias a esta iniciativa, en la que participan dos colegios más de la provincia de Valencia, nuestro colegio y nuestros alumno van a poder disfrutar de la estancia de seis chicos y chicas de diferentes especialidades (Educación Física, Historia y Geografía e Inglés) a través de los cuales podrán adentrarse en la cultura del país nórdico así como practicar inglés.

En diciembre recibimos la noticia de que nuestro centro había sido seleccionado como centro referente en España del proyecto NOTED que actualmente está desarrollando la Universidad de Stavanger  (Noruega) en colaboración con el grupo de investigación IGALA del English Department. Didactics & Methodology in Language Teaching & Learning de la Universidad Católica de Valencia.

Una oportunidad única para poder compartir experiencias y metodologías entre ambos países, y la mejor forma de que nuestros alumnos conozcan nuevas culturas y entren en contacto con personas con inglés como idioma nativo.