La construcció d’una maqueta d’un espai o un edifici medieval com a projecte cooperatiu en 2n d’ESO

La construcció d’una maqueta d’un espai o un edifici medieval com a projecte cooperatiu en 2n d’ESO

Els alumnes de 2n d’ESO van realitzar un projecte cooperatiu en grups base. El repte era realitzar la maqueta d’un espai o un edifici medieval amb diferents matrials. Les asssignatures implicades Educació Plàstica i Geografia i Història.

Al llarg de la 2na avaluació van haver d’organitzar-se per a analitzar i estudiar prèviament el model de referència i les característiques generals de l’estil: romànic o gòtic. Podien triar entre: mesquita, castell medieval, feu o senyoriu, catedral gòtica, església romànica o edificis civils gòtics (drassana o llotja).

Des de l’assignatura de Plàstica havien de fer diferents acabats utilitzant una àmplia varietat de materials per tal d’aconseguir textures visuals i tàctils.

A la fi, van haver de fer una exposició oral amb una presentació de power point que els va servir per a explicar a més dels continguts de les dos assignatures (elements sustentants i decoratius, característiques generals de l’estil arquitectònic, ubicació, materials…), el procés d’elaboració, elñs problemes i les solucions que van anar sorgint i les conclusions a les van arribar després de finalitzat el projecte.

Per a qui vulga vore una xicoteta mostra, en breu s’exposarà una selecció en la Sala d’Exposicions de l’edifici d’ESO.

Un viaje alrededor del mundo, 5 años

Un viaje alrededor del mundo, 5 años

Los alumnos de 5° Infantil nos hemos embarcado en un viaje alrededor del mundo. Gracias a la colaboración desde casa, a las nuevas tecnologías y a las seños, hemos podido conocer lugares maravillosos como Londres, Egipto y la India.
Utilizando rutinas y destrezas de pensamiento, trabajo cooperativo y diferentes técnicas plásticas aprendemos su cultura, tradiciones, religión, medios de transporte… y muchas cosas más. ¡Está siendo un viaje inolvidable!

4º de Primaria visita Almedíjar

El miércoles 8 de marzo, los alumnos de 4º de Primaria, pasamos un día genial en Almedíjar,  en la Sierra de Espadán. Un parque natural donde valoramos la importancia de cuidar nuestro entorno.

Durante el desarrollo de la actividad, conocimos el alcornocal y las condiciones en las que se obtiene el corcho.

También pudimos viajar en el tiempo y aprendimos el proceso de obtención del carbón y los lugares donde se realizaba.

Además, hicimos actividades de orientación usando mapas de la zona, brújulas y aprendimos a interpretar las señales que nos encontramos durante la ruta por una senda forestal.

Para concluir la jornada, después de comer, participamos en una actividad de gran grupo sobre lo aprendido durante el día.

Ninots, esport, jocs i tradició protagonitzen la jornada fallera del col·le

 

Ninots, esport, jocs i tradició protagonitzen la jornada fallera del col·le

Hui celebrem un dels dies més esperats de l’any, la jornada fallera. Es tracta d’una de les tradicions més consolidades del nostre centre i com no podia ser d’una altra manera els nostres alumnes han fet una falla espectacular que està presidint el pati i que més tard cremarem tal com mana la tradició.

Enguany la temàtica són els “Mitjans de transport i la seguretat vial”. Per açò, si veniu a veure-la podreu admirar reproduccions de les diferents formes per a viatjar que existeixen en el món, així com senyals de tràfic. Obres fetes a mà on el protagonista és el color i la creativitat. En definitiva, un monument que gens ha d’envejar amb les falles de secció especial.

La jornada ha començat a les 9.30 hores amb un dels actes més emotius, l’ofrena a la Verge dels Desemparats per part dels xiquets i xiquetes d’Infantil i Primària i que ha estat amenitzat per música valenciana de tabal i dolçaina.

Mentre, els alumnes de Secundària gaudiran de les multiproves que s’han organitzat en el Palau d’Esports. Balontiro, el mocador, la corda, handbol, voleibol, frisbee, futbito o la torre de rosques són algunes de les activitats programades per a gaudir amb esportivitat fins a les 11.00 hores, i totes elles amenitzades pel dj Santi Rubio!!.

A les 10.00 hores els xicotets del centre esmorzaran amb la clàssica xocolata amb bunyols, esmorzar faller que degustaran també els de Secundària a partir de les 11.00 h., després de visitar la falla.

També ha hagut temps per als jocs tradicionals dirigits als xiquets de Primària, que han tingut lloc d’11.00 a 12.00 hores en el pati, al ritme de la música de la xaranga.

Finalment, a les 12.30 hores, tots reunits al voltant del monument, hem aprofitat per a fer el lliurament de premis de l’AMPA a aquells alumnes premiats en el concurs de dibuix i literari “Peixets”.

 

Seguidament la globotà i la traca han posat el toc sonor previ a la clausura, moment en el que ha tingut lloc la cremà al ritme de l’himne de la Comunitat Valenciana. Per a tots els valencians és l’acte més destacat i especial de les festes, ja que, com tots sabem, el foc purifica i dóna pas a tot un any per davant replet de treball perquè al següent es puga tornar a repetir aquesta tradició tan nostra. Us desitgem que tingueu unes bones Falles 2017!!

Nuestro colegio colabora con el proyecto europeo “EUROHANDFEET”

 

Nuestro colegio colabora con el proyecto europeo “EUROHANDFEET”

A lo largo de tres semanas nuestro centro ha formado parte del proyecto EUROHANDFEET, un estudio sobre las características antropométricas de la población infantil europea con el objetivo de mejorar la seguridad, ergonomía y psicomotricidad de productos para la infancia. Se trata de un trabajo que está llevando a cabo el Instituto de Biomecánica de Valencia (IBV) y el Instituto Tecnológico de Productos Infantiles y Ocio (AIJU) y que cuenta con la aprobación del Comité Ético de la Universidad Politécnica de Valencia.

Nuestra participación ha permitido que colaboremos en la creación de una base de datos de medidas antropométricas de pies y manos mediante escaneado 3D e instrumentos tradicionales, de niños de entre 4 y 14 años. Todo ello con el fin de extraer parámetros estadísticos representativos necesarios para abordar el diseño de productos infantiles.

La sesiones de medidas que se han llevado a cabo han constado de las siguientes fases:

  1. Registro de datos del usuario: se asignó a cada participante un código de usuario anónimo y se les midió el peso y la estatura.
  2. Estudio antropométrico del pie, proceso durante el cual el niño se descalzó y colocó su pie sobre un escáner mientras el otro lo apoyaba sobre una superficie auxiliar.
  3. Estudio antropométrico de la mano mediante la utilización de instrumentos manuales especializados utilizados habitualmente en consultas de pediatras y otros profesionales de la salud como el paquímetro o la cinta métrica.

En definitiva, un proceso totalmente inofensivo e inocuo cuyos resultados propiciarán una mejora sustancial en el diseño de productos dirigidos a nuestros hijos/as.

La creativitat i l’enginy, protagonistes del concurs de dibuix i de poesia de Falles

 

La creativitat i l’enginy, protagonistes del concurs de dibuix i de poesia de Falles

Mai cal desaprofitar l’oportunitat de deixar volar la imaginació i la creativitat que cadascun portem dins, i més si el motiu pel qual se sol·licita que ho fem són les Falles…i açò han fet els nostres alumnes.

Com cada any els xics i xiques de Primària han participat en un concurs organitzat per l’AMPA que consisteix en l’elaboració d’un cartell de temàtica fallera a través del qual plasmen la seua visió sobre les festes alhora que desenvolupen l’originalitat i l’enginy.

El nivell de participació ha sigut altíssim, amb uns treballs de gran qualitat, però després de valorar-los el jurat ha realitzat una selecció on podeu veure que tenim un nivell d’artistes en el centre que són el futur de les arts plàstiques valencianes.

Premiats:

1r de Primària: Laura Prats Saorín.

2n de Primària: Pau Gandul Vicent.

3r de Primària: Sofía Camps Castarnado.

4t de Primària: Isabel Moya Vicent.

5é de Primària: Silvia Onria Soriano.

6é de Primària: Teresa Grafía Burguera.

 

 

D’altra banda, en Secundària i Batxillerat ja és una tradició participar en el concurs de poesia “Peixets”. Enguany la temàtica ha sigut els mitjans de comunicació i els mitjans de transport, dos temes molt lligats al monument que enguany podrem contemplar el dia de la jornada fallera que tindrà lloc dimecres que ve 15 de març.

Igual que en el concurs de dibuix, hem d’agrair la gran participació que hi ha hagut enguany. Ací us adjuntem les creacions guanyadores, una selecció de gran nivell que posa en relleu la capacitat del nostre alumnes a l’hora d’escriure i trobar les paraules adequades per a aconseguir la rima que millora faça arribar al públic el missatge que es vol transmetre.

Jutgen vostès mateixos.

GUANYADORS PREMI PEIXETS 16-17

 

Esta Cuaresma marca la diFErencia

Esta Cuaresma marca la diFErencia

Esta Cuaresma hemos elegido el lema Marca la diFErencia con tus manos. Manos que paran, que acogen, que dan vida, que acompañan, que creen y confían. En definitiva manos abiertas, entregadas… ¿Esto es posible? ¿Tiene esto sentido? ¿Qué es lo que marca la diFErencia?

Pues sí, la FE es lo que la marca, lo que da sentido a lo que hacemos, lo que nos sostiene. Sólo Dios nos puede regalar esas manos, si se lo pedimos, si creemos y confiamos en Él.

Estrenamos la cuaresma con esta consigna ¡PARA!

Dios está vivo, ¡PARA! , mira, escucha… y descubre a Dios en las manos de los demás, descúbrelo dentro de ti y en TODO.

Os invitamos a vivir este tiempo que nos regala el Señor Jesús con vuestros hijos. Aquí podéis encontrar el material que hemos utilizado en las aulas.

¡Feliz y fructífera Cuaresma!

GUÍA PARA LA CUARESMA 2017

Projecte “El carter” i excursió a Vialdea (3 anys)

Projecte “El carter” i excursió a Vialdea (3 anys)

Els alumnes de 3º d’Infantil han gaudit d’un assolellat dia en Vialdea.
Han pujat amb moto, tricicle,cotxe, tren, autobus…i han après moltíssimes coses relacionades amb l’educació vial, correus i el mercat. A més han realitzat diferents tallers : discriminació auditiva, vocabulari, joc simbòlic (mecànic)…
Aquesta activitat complementa el nostre Projecte “El carter” amb el qual hem volgut treballar també el carrer (professions, tendes…) i els mitjans de transport.
Hem passat un meravellós dia de convivència amb els companys.
Les mestres estem molt contentes perquè observem que es van assolint els hàbits treballats a casa i en el col·legi i… a poc a poc són més autònoms.
Ànim junts ho aconseguirem!

Jornades de portes obertes curs 2017-18

JORNADES DE PORTES OBERTES CURS 2017-18

S’acosta el procés d’admissió. El moment de decidir el futur del teu fill/a.

Per açò, el Col·legi Parroquial Don José Lluch obri les portes perquè conegueu tot el que som, tot el que oferim.

El nostre Col·legi:

  • Centre concertat catòlic des d’Infantil a Batxillerat.
  • Atenció pròxima a les famílies, plataforma EDUCAMOS.
  • Compromesos amb les metodologies actives, les TIC i el treball cooperatiu.
  • Plà plurilingüe que fomenta la competència en valencià, castellà i anglés.
  • Importància de l’orientació i l’atenció a la diversitat.
  • Convivència, programa de mediació escolar.

 

Batxillerat

  • Jornades de Portes Obertes per a tots els interessats: 3 i 5 de maig a les 16:00 hores. Si vols vindre apunta’t ací.
  • Jornada de Portes Obertes per a alumnes i famílies de 4t d’ESO de Santa María Marianistas: dimarts 28 de març a les 18:00 hores.
  • Visita al centre Sagrado Corazón de Meliana: dimarts 25 d’abril a les 16:00 hores.
  • Jornada de Portes Obertes per a alumnes de 4t d’ESO de Yocris: dilluns 8 de maig a les 10:15 hores.

Ací tens un enllaç amb la informació del Batxillerat en el centre

 

Infantil 3 anys.

  • UN CAFÈ EN EL COL·LE:

Jornades de vesprada en les quals expliquem el nostre projecte educatiu i resolem els vostres dubtes en grups xicotets. Dimarts i dijous de març i abril entre les 16:00 i les 17:00 hores.

  • OUR ENGLISH PLANET… “WHAT’S UP GLOBY?”:

En esta activitat vos introduirem en la nostra línia metodològica en anglés.

A través de tallers podreu conèixer més a prop com treballem en els nostres alumnes. Els vostres fills podran gaudir de les activitats que hem preparat.

Dissabte 1 d’abril de 10:30 a 13 hores.

Acollida: de 10:30 a 10:45.

Tallers: de 10:45 a les 12:30.

A les 12:30, en acabar les activitats, tindrem l’últim taller amb una reconeguda especialista que ens resoldrà dubtes sobre la incorporació a l’Educació Infantil i els canvis que els xiquets experimenten.

  • MOU-TE AMB NOSALTRES:

En esta activitat coneixereu la importància de la psicomotricitat per al creixement i l’aprenentatge dels vostres fills.

Farem activitats en el pati d’infantil coordinades pels professors especialistes.

A través de tallers podreu conèixer més a prop com treballem en els nostres alumnes. Els vostres fills podran gaudir de les activitats que hem preparat.

Divendres 7 d’abril de 17:30 a 19:30.

Acollida: de 17:30 a 17:45.

Tallers: de 17:45 a 19:30.

 

ESO

  • Jornada de portes obertes per a tots els interessats: dimecres 26 d’abril a les 17:45 hores.